2013-08-19 Sponsring – Maria och Emma delade segern i Torsby

2013-08-19

Maria och Emma delade segern i Torsby
I augusti avverkades Boreloppet 2013 som gick av stapeln i samband med Torsby Ski Festival. Loppet genomfördes både i skidtunneln samt en utlagd snöslinga utomhus.

Maria Rydqvist tävlandes för Älvdalens IF SK delade segern med Emma Wikén från Åsarna IK. Tredjeplatsen intogs av Elin Mohlin, Sollefteå SK tätt följd av Hanna Falk Ulricehamns IF. Herrklassen vanns av Calle Halfvarsson Falu Borlänge SK, Johan Olsson Åsarna IK tvåa och Anders Södergren Hudiksvalls IF slutade på en tredje plats.
Imponerande prestation av Maria som födde sitt andra barn så sent som i mitten på maj månad i år. Maria Rydqvist har dessutom vunnit en rullskidtävling nyligen med bra motstånd på Idre Fjäll i norra Dalarna. Vi följer fortsatt Marias comeback med spänning.
Fler bilder: Boreloppet 2013 damer i bilder