David Janson ny VD för iCell AB

2019-07-30

Styrelsen för iCell AB har utsett David Janson till bolagets VD från 1 augusti, 2019. David Janson efterträder Mikael Månsson som på egen begäran har valt att lämna iCell.

David Janson, 58 år, har tidigare haft ledande befattningar i SmurfitKappa Group samt inom Munksjö AB. Han har arbetat både med förvärv/avyttringar samt operativt som divisionschef för olika verksamheter inom koncernerna.

”Vi är glada att kunna informera om att David Janson tillträder som VD för iCell. David tillför en stor erfarenhet, både från Sverige och internationella marknader. Vi ser fram emot att arbeta med honom genom att ytterligare utveckla och leverera enligt strategin för lönsamhet och tillväxt. Styrelsen vill också tacka Mikael Månsson för hans värdefulla arbete” säger styrelseordförande Monika Nordlund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monika Nordlund, Styrelseordförande iCell AB – mn@icell.se
David Janson, VD iCell AB – dj@icell.se

More News

cooperates with KTHX-Floc follow us at